POLITYKA PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES 

 

Wszystkie dane osobowe gromadzimy i przechowujemy zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”) oraz ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej.

Dlatego też, dbając o ochronę prywatności Użytkowników serwisu: https://zastepczaktir.pl/ (dalej jako „Serwis”), w niniejszym dokumencie Administrator informuje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z Serwisu oraz usług Administratora, sposobach zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych, a także o prawach Użytkowników.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest ____________________;

Dane kontaktowe Administratora: 

  1. e-mail: biuro@zastepczak.pl
  2. tel.: +48 536 565 565

Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować elektronicznie pod adresem: ______________________

Jakie dane przetwarzamy

Przetwarzamy dane osobowe, które nam Państwo przekazują, korzystając z naszych usług lub dane osobowe, które mogą być przez nas gromadzone w związku z korzystaniem z naszego Serwisu (np. dane osobowe podane podczas korzystania z formularza kontaktowego). Dane obejmują w szczególności: imię i nazwisko Klienta, adres e-mail, numer tel. Ewentualnie także dane dotyczące zdarzenia szkodowego, w tym numer PESEL, dane sprawcy, nr rejestracyjny. 

Na jakich zasadach przetwarzamy Państwa dane

Dokładamy należytej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
    w sposób niezgodny z tymi celami;
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane;
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do celów;
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem.

Cel i podstawa przetwarzania danych

Państwa dane osobowe są przetwarzane:

  1. w celu zawarcia i wykonania umowy, tj. świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 pkt b RODO) najmu pojazdu zastępczego oraz obsługi formalności związanych z OC sprawcy;
  2. w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających
    w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  3. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw;
  4. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  5. w celu świadczenia przez Administratora usługi drogą elektroniczną  – podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  6. w celu zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  7. w celu korzystania z Serwisu i zapewnienia jego prawidłowego działania – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

 

Gdy korzystają Państwo z formularza kontaktowego, przetwarzamy Państwa dane osobowe zawarte w formularzu. Robimy to w celu odpowiedzi na Państwa wiadomość oraz prowadzenia ewentualnej dalszej korespondencji, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne by przesłać wiadomość.

 

Państwa dane mogą być również przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a – tj. Państwa zgody.

 

Podanie danych osobowych, w zależności od celu przetwarzania może być wymogiem ustawowym lub umownym. W zakresie rozliczeń księgowo-podatkowych podanie danych jest obowiązkowe, a w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości podjęcia przez Administratora stosownych działań w zakresie, w jakim nie wyrazili Państwo podania danych. Zgoda może być w dowolnym momencie wycofana bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Kryteria ustalania okresu, przez który dane osobowe będą przechowywane

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Okres przetwarzania danych może także wynikać z przepisów, gdy stanowią one podstawę przetwarzania. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – np. ze względów bezpieczeństwa – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych. 

Dane osobowe przetwarzamy przez okres wymagany przepisami prawa, jeśli celem przetwarzania Twoich danych jest dochodzenie roszczeń, to przetwarzamy dane przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów Kodeksu Cywilnego. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji. Jeżeli wyraziłeś nam zgodę na przetwarzanie danych w innych celach, przetwarzamy Twoje dane od chwili wyrażenia zgody do czasu jej cofnięcia. Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.

Odbiorcy danych

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

  1. upoważnionym przez Administratora osobom zatrudnionym u Administratora lub współpracującym z Administratorem na podstawie umów cywilnoprawnych;
  2. podmiotom przetwarzającym w naszym imieniu Państwa dane osobowe i uczestniczącym
    w wykonywaniu naszych czynności:

–  w celu przechowywania danych osobowych na serwerze;

– w celu korzystania z wsparcia IT, zarządzania stronami internetowymi, w związku z którymi podmiot realizujący wsparcie może mieć dostęp do Państwa danych osobowych gromadzonych
w ramach serwisu;

– w celu realizacji usług doradczych, audytowych, prawnych, podatkowych, rachunkowych, oraz organom państwowym lub innym podmiotom publicznym, w celu spełnienia wymogów prawnych;

  1. ubezpieczycielom w zakresie roszczeń odszkodowawczych przysługujących Państwu lub Administratorowi;
  2. podmiotom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie;

Uprawnienia 

Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:

  1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
  2. prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
  3. prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
  4. prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
  5. prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych;
  6. prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane
    w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora jak i tego innego podmiotu;
  7. prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit.  f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany
na wstępie Polityki.

Informacja o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego

 

Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
w przypadku gdy uznają Państwo, że Administrator narusza Państwa prawa w zakresie danych osobowych. 

Przekazanie danych poza EOG

Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Profilowanie

Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Przetwarzanie Państwa danych będzie odbywało się zarówno w sposób ręczny, jak i z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Informacja czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych

 

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronie Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi
i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.

Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). 

Pliki cookies 

Serwis jak większość witryn internetowych korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji na komputerze Użytkownika bądź innym urządzeniu podłączonym do sieci (w szczególności z wykorzystaniem tzw. plików cookies) dotyczących aktywności Użytkowników w Internecie, w celu analiz rynkowych oraz statystycznych, poprawy jakości prezentowanych informacji, nie wpływając jednak istotnie na ich decyzje – chyba, że Użytkownik wyrazi na to odrębną zgodę.

Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”): są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu, przeznaczone do korzystania ze stron Serwisu. Pliki te zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, a także unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Przez używanie stron Serwisu użytkownik strony wyraża zgodę na używanie plików cookies zgodnie
z niniejszą Polityką prywatności dotycząca plików cookies.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  1. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji użytkownika, w tym do optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Serwisu korzystają 
    ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

Serwis stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) – sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.

Poprzez wykorzystywanie plików cookies w powyższy sposób, Administrator nigdy nie identyfikuje tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w tych plikach.

Co do zasady przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies
w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony Serwisu.

Administrator informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji Serwisu.

Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Sposób wyłączenia obsługi plików cookies w poszczególnych przeglądarkach można znaleźć
na następujących stronach:

  1. Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
  2. Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
  3. Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d
  4. Opera: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html
  5. Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042

Zmiany polityki prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Wraz
z każdą zmianą, nowa wersja Polityki Prywatności będzie się pojawiała na stronie Serwisu wraz ze stosownym komunikatem i będzie obowiązywała w nowym brzmieniu od dnia powiadomienia o jej zmianie poprzez jej umieszczenie w Serwisie. 

W celu zasięgnięcia informacji o sposobie ochrony danych osobowych, Administrator rekomenduje Użytkownikom regularne zapoznawanie się z postanowieniami Polityki Prywatności.